EcoStruxure SEAL Forum
This forum is for engineers working EcoStruxure Building Operation, wanting to leverage the SEAL application to improve the efficiency in the engineering process.
Link copied. Please paste this link to share this article on your social media post.
Posted: 2025-04-17 07:44 AM . Last Modified: 2025-04-17 08:17 AM
Hej,
Jag saknar vissa mallar i mitt Seal-program. När jag deltog i en utbildning hos Schneider fick vi tillgång till en webbaserad version av Seal via en länk. I den versionen fanns exempelvis mallar för IV- och Segon-aggregat, vilket däremot saknas i min installerade Seal-app (version 1.14) på datorn.
Hur kan jag få tillgång till samtliga mallar som finns tillgängliga i Seal? skulle tro att det finns ytterligare mallar vi kan ha nytta av.
Tack påförhand 🙂
Link copied. Please paste this link to share this article on your social media post.
Posted: 2025-04-21 06:02 AM
Hej Amjad,
De IV och Swegon EBO-mallar du söker finns inte och har aldrig funnits som mallar i Seal. Det du såg, och som fortfarande finns i den webbaserade versionen av Seal via https://ecostruxure-seal.se.app, innehåller endast föreskrivande underlag. Dessa är avsedda att hjälpa till med att föreskriva att IV och/eller Swegon-aggregat ska kopplas upp mot EBO.
Seal på webben är specifikt utformad för föreskrivande konsulter och/eller slutkunder och kan inte generera material som ska laddas ner till EBO. Detta skiljer sig från vår Desktop-klient, där huvudfokuset är just nedladdningsbart material till EBO. Det finns visst material som endast är tillgängligt på webben och annat som endast är tillgängligt i Desktop-klienten, även om innehållet till 95% är exakt samma på båda plattformarna. Dessa två bibliotek kan endast generera konsultunderlag och är därför endast relevanta och tillgängliga i webbversionen.
Posted: 2025-04-21 06:02 AM
Hej Amjad,
De IV och Swegon EBO-mallar du söker finns inte och har aldrig funnits som mallar i Seal. Det du såg, och som fortfarande finns i den webbaserade versionen av Seal via https://ecostruxure-seal.se.app, innehåller endast föreskrivande underlag. Dessa är avsedda att hjälpa till med att föreskriva att IV och/eller Swegon-aggregat ska kopplas upp mot EBO.
Seal på webben är specifikt utformad för föreskrivande konsulter och/eller slutkunder och kan inte generera material som ska laddas ner till EBO. Detta skiljer sig från vår Desktop-klient, där huvudfokuset är just nedladdningsbart material till EBO. Det finns visst material som endast är tillgängligt på webben och annat som endast är tillgängligt i Desktop-klienten, även om innehållet till 95% är exakt samma på båda plattformarna. Dessa två bibliotek kan endast generera konsultunderlag och är därför endast relevanta och tillgängliga i webbversionen.
Posted: 2025-04-22 12:03 AM
Tack så mycket för förtydligandet!
Då vet jag hur det ligger till med IV- och Swegon EBO-mallarna – och att det bara finns föreskrivande underlag i webbversionen av Seal.
Tack igen för hjälpen!
Vänliga hälsningar 🙂
Posted: 2025-04-24 11:37 AM
i just tried Seal via that link and was excited to see the Bookshelf but its empty. Besides that Design was the only other thing there and looks to be about the same.
Create your free account or log in to subscribe to the board - and gain access to more than 10,000+ support articles along with insights from experts and peers.
With achievable small steps, users progress and continually feel satisfaction in task accomplishment.
Usetiful Onboarding Checklist remembers the progress of every user, allowing them to take bite-sized journeys and continue where they left.
of