Paneelbouw & Energie Distributie
In dit forum vindt alle informatie omtrent de trainingen, de smart panel, nieuwe productinformatie en standaardisatie en markteisen. Laat niet alleen ons, maar ook gelijkgestemden uw zicht op de nieuwe ontwikkelingen weten door te reageren op de onderwerpen die aan bod komen.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 |
op 2021-03-03 11:12 PM - laatst bewerkt op 2021-03-04 12:16 AM door Romana
Link copied. Please paste this link to share this article on your social media post.
op 2021-03-03 11:12 PM - laatst bewerkt op 2021-03-04 12:16 AM door Romana
De uitdagingen waarvoor we staan om onze maatschappij CO2-neutraal te maken zijn groot. De doelstelling van de EU is dat in 2050 ons energieverbruik geheel opgewekt wordt uit schone energiebronnen. Ons elektriciteitsnetwerk zal moeten worden aangepast om deze doelstellingen te realiseren.
De knelpunten die we zien en horen hebben veelal betrekking op het elektriciteitsnetwerk van de energiebedrijven echter op korte termijn zullen de eindgebruikers hiermee te maken krijgen. Met moderne technologieën, waaronder flexibele en intelligente digitale systemen, kunnen fossielvrije opwekking en verbruikers geïntegreerd worden in ons elektriciteitsnetwerk.
Voor ons als leverancier van technologie zie ik dit als een zeer grote uitdaging die de komende jaren alleen maar zal groeien! Lees meer in het whitepaper waarin ik dieper in ga op deze globale uitdaging en mogelijke oplossingen.
Via onderstaande link kan je het whitepaper lezen.
Link copied. Please paste this link to share this article on your social media post.
op 2021-03-04 12:00 AM
Mooi en interessant stuk!
Toevallig dat ik hier laatst ook nog over aan het lezen was, maar dan meer over het gedeelte ''brandstoffen''.
Waterstof gaat hier naar alle waarschijnlijkheid een erg grote rol in spelen.
Helaas zitten overal haken en ogen aan.
Om waterstof te produceren heb je veel elektriciteit nodig. Die elektriciteit wil je natuurlijk ook uit duurzame bronnen halen.
De huidige duurzame energiebronnen zijn zoals er ook al word aangegeven in de whitepaper niet stabiel maar afhankelijk van factoren zoals voldoende wind/zon. Om het ''taboe'' voor velen er buiten te houden...Kernenergie.... Wat de schoonste stabiele energievoorziening zou kunnen zijn...
Iets waar we in de nabije toekomst oplossingen voor moeten gaan vinden.
En daar gaan fabrikanten, paneelbouwers en installateurs allemaal een rol in spelen.
Bedankt voor het delen!
op 2021-03-04 04:42 AM
Bedankt voor je reactie.
Ik ben het met je eens. Zoals jij ook schrijft is het een grote puzzel waarin verschillende technologieën een rol gaan spelen.
Create your free account or log in to subscribe to the board - and gain access to more than 10,000+ support articles along with insights from experts and peers.