Paneelbouw & Energie Distributie
In dit forum vindt alle informatie omtrent de trainingen, de smart panel, nieuwe productinformatie en standaardisatie en markteisen. Laat niet alleen ons, maar ook gelijkgestemden uw zicht op de nieuwe ontwikkelingen weten door te reageren op de onderwerpen die aan bod komen.
Posted: 2021-05-26 04:03 AM
Link copied. Please paste this link to share this article on your social media post.
Posted: 2021-05-26 04:03 AM
Beste paneelbouw partner,
Er is mij een vraag gesteld waar ik het antwoord niet op weet en ik heb jullie expertise nodig!
Het gaat om de volgende oplossing:
Een 80A hoofdschakelaar met:
aan de onderkant een iC60 aansluiting (18mm pitch) om 2x25mm2 kabels op aan te sluiten.
aan de bovenkant een iC40 aansluiting (9mm pitch) om een hele rij met een kamrail te voeden.
Zo kan je de voedende kabel doorlussen naar een rij er boven/beneden en met een kamrail een hele rij aan aardlekautomaten voeden. Let op! De iC40 busbar kan alleen aan de bovenkant worden aangesloten.
Gezien het product niet bestaat onderstaand een fantastische zelfgemaakte afbeelding.
Wat vind jij?
Link copied. Please paste this link to share this article on your social media post.
Posted: 2021-05-26 05:02 AM . Last Modified: 2021-05-27 01:57 AM
Hallo Redmar,
Wellicht inderdaad interessanter voor (kleinere) verdelertjes die je in serie opzet/produceerd.
De afgebeelde lastschakelaar gebruiken wij over het algemeen niet heel veel.
De INS word door ons vaker gebruikt en deze in combinatie met een aftakblok en/of railsysteem (Zoals wij normaliter verdelers opzetten).
Posted: 2021-05-26 05:02 AM . Last Modified: 2021-05-27 01:57 AM
Hallo Redmar,
Wellicht inderdaad interessanter voor (kleinere) verdelertjes die je in serie opzet/produceerd.
De afgebeelde lastschakelaar gebruiken wij over het algemeen niet heel veel.
De INS word door ons vaker gebruikt en deze in combinatie met een aftakblok en/of railsysteem (Zoals wij normaliter verdelers opzetten).
Posted: 2021-05-26 10:56 AM
Beste Redmar
In nederland denk ik dat men vanuit een hoofdschakelaar (80A ) vaak ipv een kamrail een verbinding maken naar een verdeelblok.
En dat men vauit daar naar de afgaande groepen gaat.
Maar goed dit is mijn mening
Posted: 2021-05-26 01:29 PM
Posted: 2021-05-26 01:29 PM
Mijn eerste gedachte was ook: dit past niet bij de gebruiken in Nederland.
Ik ga dit terugkoppelen, dank beide!
Create your free account or log in to subscribe to the board - and gain access to more than 10,000+ support articles along with insights from experts and peers.