Paneelbouw & Energie Distributie
In dit forum vindt alle informatie omtrent de trainingen, de smart panel, nieuwe productinformatie en standaardisatie en markteisen. Laat niet alleen ons, maar ook gelijkgestemden uw zicht op de nieuwe ontwikkelingen weten door te reageren op de onderwerpen die aan bod komen.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
2 | |
2 | |
1 |
Link copied. Please paste this link to share this article on your social media post.
op 2021-03-05 07:54 AM - laatst bewerkt op 2021-03-09 01:56 AM door Romana
Beste Paneelbouwers,
Zoals jullie waarschijnlijk niet is ontgaan, gaat het aantal elektrische auto's de komende jaren enorm toenemen. Je ziet overal laders verschijnen. Vandaag was er weer nieuws, Demissionair staatssecretaris Van Veldhoven kondigde een plan aan voor veel meer laadpalen in parkeergarages: Plan voor veel meer laadpalen in parkeergarages
Als Schneider Electric hebben wij een unieke proposite in dit segment, dankzij de combinatie van onze laders, ons loadmanagement systeem en onze railkoker. Hierover kun je meer vinden in de folder in deze folder.
Mocht je hier meer over willen weten, stel hier dan gerust je vragen!
Link copied. Please paste this link to share this article on your social media post.
op 2021-03-07 11:42 PM
Beste Rick,
Het ontwerpen van veilige laadinfrastructuur is inderdaad essentiel voor het vertrouwen van mensen in de veiligheid van deze technologie. Wij proberen daarin naast leverancier van producten ook in te spelen door het schrijven van technishe documenten. Ik heb bijvoorbeeld deze Whitepaper geschreven (ben er benieud wat je ervan vindt) en geven daarnaast trainingen en webinars over dit onderwerp. Mocht je zelf meer informatie zoeken, is er online enorm veel te vinden. Kijk bijvoorbeeld eens naar het onderzoek ifv.
Daarnaast merken mijn collega's van het commericeel vastgoed team dat zij steeds meer vragen krijgen van eindklanten over dit onderwerp. Wij gaan daarover inderdaad in dialoog over met gebouweigenaren. Wij benadrukken daar niet alleen het belang van veilige en gekeurde apparatuur, maar ook de meerwaarde van getrainde partners voor hetb ontwerpen en bouwen van veilige installaties.
Internationaal is Schneider ook bezig met het steeds beter informeren van de markt. Kijk bijvoorbeeld eens naar het e-mobility hoofdstuk van onze electrical installation wiki. Daarnaast zien wij helaas dat het nog vaak misgaat en dat er installaties worden aangelegd die niet voldoen aan de normen. Lees deze whitepaper met handige tips om te zorgen dat jouw installatie wel voldoet aan de relevante normen.
Tot slot hebben wij een EV team opgericht op meer proactief met de markt in gesprek te gaan. Mocht je daar meer over willen weten neem dat contact met mij op.
Groet,
Dennis
2021-03-06 04:28 AM - bewerkt 2021-03-06 04:46 AM
Hallo Dennis,
Goed dat je hier een topic over start!
Laadpalen zal steeds meer uitgerold worden in heel Nederland.
En je ziet ze straks overal. Dat correspondeert met mijn ervaring en het steeds meer bouwen van specifieke Laadpaal verdelers.
Er zijn naar mijn idee echter bij veel mensen en gemeenten zorgen over de veiligheid van zulke laadpalen en de elektrische auto's in zo'n parkeergarage. Ik weet dat de laadpalen (verplicht) beveiligd zijn met bijvoorbeeld speciale aardlekbeveiligingen,
dat komt uiteraard natuurlijk omdat ik hierin deels in mijn expertise zit.
Echter ontstaat het gevaar vaak bij de auto's en in het bijzonder de accu's van de auto's.
Misschien is het in de toekomst ook handig om mensen hierover meer voor te lichten en hier dieper op in te gaan, zodat de gevaren en risico's hierin worden beperkt en wellicht zelfs weggenomen (bijvoorbeeld als de autofabrikanten hier ook kritischer naar gaan kijken).
Hierdoor zullen de veilig gebouwde en gekeurde onderdelen zoals de laadpalen niet als het ''gevaarlijke'' object worden gezien omdat ze dat over het algemeen niet zijn (uit het kwade daglicht houden).
Risico's uitsluiten en het probleem en risico bij de veroorzaker aanpakken.
Is Schneider bijvoorbeeld in gesprek met (gebouw/parkeergarage) eigenaren/aannemers e.d. om dit soort
items en zorgen aan te kaarten/weg te nemen?
op 2021-03-07 11:42 PM
Beste Rick,
Het ontwerpen van veilige laadinfrastructuur is inderdaad essentiel voor het vertrouwen van mensen in de veiligheid van deze technologie. Wij proberen daarin naast leverancier van producten ook in te spelen door het schrijven van technishe documenten. Ik heb bijvoorbeeld deze Whitepaper geschreven (ben er benieud wat je ervan vindt) en geven daarnaast trainingen en webinars over dit onderwerp. Mocht je zelf meer informatie zoeken, is er online enorm veel te vinden. Kijk bijvoorbeeld eens naar het onderzoek ifv.
Daarnaast merken mijn collega's van het commericeel vastgoed team dat zij steeds meer vragen krijgen van eindklanten over dit onderwerp. Wij gaan daarover inderdaad in dialoog over met gebouweigenaren. Wij benadrukken daar niet alleen het belang van veilige en gekeurde apparatuur, maar ook de meerwaarde van getrainde partners voor hetb ontwerpen en bouwen van veilige installaties.
Internationaal is Schneider ook bezig met het steeds beter informeren van de markt. Kijk bijvoorbeeld eens naar het e-mobility hoofdstuk van onze electrical installation wiki. Daarnaast zien wij helaas dat het nog vaak misgaat en dat er installaties worden aangelegd die niet voldoen aan de normen. Lees deze whitepaper met handige tips om te zorgen dat jouw installatie wel voldoet aan de relevante normen.
Tot slot hebben wij een EV team opgericht op meer proactief met de markt in gesprek te gaan. Mocht je daar meer over willen weten neem dat contact met mij op.
Groet,
Dennis
2021-03-08 12:31 AM - bewerkt 2021-03-08 12:36 AM
Dat is goed om te lezen Dennis!
Bedankt voor je antwoord.
Als paneelbouwer krijgen we namelijk ook nog wel is de vraag van klanten (vaak installateurs) over wat ''normaal'' is om in een verdeler mee te nemen voor laadpalen. Dit is natuurlijk niet voor elke laadpaal hetzelfde en daarom voor ons nog wel is lastig om (direct) te beantwoorden.
In ieder geval goed om te weten dat er wel degelijk ingezet word om mensen hier over te instrueren, ik zal je opgegeven informatie opslaan en indien nodig delen met onze klanten.
Create your free account or log in to subscribe to the board - and gain access to more than 10,000+ support articles along with insights from experts and peers.