Welcome to the new Schneider Electric Community

It's your place to connect with experts and peers, get continuous support, and share knowledge.

• Explore the new navigation for even easier access to your community.
  • Bookmark and use our new, easy-to-remember address (community.se.com).
  • Get ready for more content and an improved experience.

Contact SchneiderCommunity.Support@se.com if you have any questions.

Close
Invite a Co-worker
Send a co-worker an invite to the Exchange portal.Just enter their email address and we’ll connect them to register. After joining, they will belong to the same company.
Send Invite Cancel
84822members
354276posts

Information om selektivitet vart hittar jag det?

Eldistribution & Fastighetsautomation

Detta är ett svenskt forum där du kan få svar på dina frågor av experter inom eldistribution, digitalisering & fastighetsautomation. Här kan du också diskutera dina erfarenheter med branschkollegor.

Kent_Andersson
Crewman Crewman
Crewman
0 Likes
1
638

Information om selektivitet vart hittar jag det?

En vanligt förekommande fråga vi får är:
Vart hittar jag uppgifter om selektivitet för era apparater

Tags (2)
1 Reply 1
MagnusEngstrom
Ensign Ensign
Ensign

Re: Information om selektivitet vart hittar jag det

Hejsan,

Selektivitet mellan skyddsapparater provas och dokumenteras av tillverkarna i tabeller.

Du hittar vår senaste tabellsamling här: https://www.se.com/se/sv/download/document/LVPED318033EN/

Vi har också ett online-verktyg där du kan söka efter eller testa selektiviteten i olika apparatkombinationer direkt på vår hemsida

Här finns onlineverktygen: https://hto.power.schneider-electric.com/cbt/app/index.html?code=e828dee7-497b-4514-9f05-6930ea2aed7...

OBS: Klicka på den lilla jordgloben överst på sidan så kan du byta språk till svenska.

Observera att man inte kan använda ström/tidkurvor för att kontrollera selektivitet! Detta är en vanlig missuppfattning, men selektivitet mellan lågspänningsapparater hänger mer ihop med deras strömbegränsande egenskaper varför metoden att jämföra ström/tidkurvor inte fungerar! Tabeller från tillverkaren utgör däremot en garanti för selektivitet.